GAMING SUCCESS CASE: ENERGIEDIRECT

THE GOAL:
Energiedirect maakte gebruik van de kracht van gaming om de doelgroep effectief te betrekken. Voortbouwend op het succes van de eerste flight overtrof de tweede campagne de verwachtingen, met sterke prestaties, uitstekende zichtbaarheid en het overtreffen van belangrijke KPI’s. Daarnaast leverde een Brand Lift Study waardevolle inzichten op in de impact van gaming advertising op merkmetrics.

Brand Lift Measurement
Om de effectiviteit en impact van het gaming kanaal voor Energiedirect te meten, hebben we een Brand Lift Study uitgevoerd. Zowel een exposed groep als een controlegroep zijn bevraagd op vijf kernonderwerpen: Brand Awareness, Brand Consideration, Ad Recall, Message Awareness en Message Association. De significante stijging in Brand Consideration toont aan dat gaming een duidelijke invloed heeft op de Purchase Intention.

Brand Awareness
0 %
Ad Recall
0 %
Brand Consideration
0 %
Message Association
0 %

Key Demographic Insights

  • Mannen: Hoogste Brand Awareness met +11,21%.
  • Vrouwen: Sterkste Brand Consideration met +36,04%.

Lagere huishoudinkomens: Hoogste Brand Awareness met +12,4% en sterke metrics.