GAMING SUCCESS CASE: TMI

THE BRIEF:
TMI wou een campagne voeren rondom de DBA-wetgeving door middel van bannering. Deze campagne richt zich op zzp’ers en detachering in de zorgsector, met als niche-doelgroep zorgmedewerkers in ziekenhuizen, kinderopvang, apotheken en ambulancepersoneel. Het doel van de campagne was om te informeren en bewustwording te creëren rondom deze regelgeving.

THE STRATEGY
We hebben eerst de doelgroep zorgprofessionals onderzocht. Deze groep bestaat uit ongeveer 1,4 miljoen professionals in Nederland, waarvan circa 15% als zelfstandige werkt. De groep is overwegend vrouwelijk (85%) en verdeeld over vrijwel alle leeftijden (waarbij driekwart jonger is dan 55 jaar).

Op basis hiervan hebben we het plan opgesteld. Er is gekozen voor inzet binnen game-inventory. De reden hiervoor is dat deze doelgroep voornamelijk binnen de categorie casual gamers valt en gemiddeld iets ouder is. We hanteren hierbij twee targeting strategieën:

  1. Op basis van demografische kenmerken stellen we een lijst samen met passende games.
  2. We beschikken over een datasegment Healthcare Professionals, dat we als extra laag over de games heen kunnen leggen.
Viewability
0 %
CTR
0 %

THE RESULTS:
De TMI-campagne heeft bewezen effectief te zijn in het bereiken van zorgprofessionals via gaming advertising, en leverde consistente resultaten op. Door het gebruik van Around Game Display Ads bereikte de campagne 199.484 unieke gebruikers, terwijl de advertentie frequentie laag bleef om een brede zichtbaarheid te waarborgen.

De advertenties realiseerden een viewability rate van 97,21%, ruim boven de benchmark van 80%. Dankzij voortdurende optimalisatie is de click-through rate (CTR) gestaag gestegen en gestabiliseerd rond 0,39%. Het succes van de campagne werd voornamelijk gedreven door sterke prestaties binnen de Puzzle- en Roleplay-genres, waar het grootste deel van de levering plaatsvond.